Det kan være svært for virksomheder at skille sig ud fra mængden, når det kommer til at reklamere for produkter eller servicer. Hver eneste dag bliver personer i hjemmet overdynget med reklamer i fjernsynet, radioen og på nettet. Det kan være svært at huske reklamerne fra hinanden, og derfor kan det være en fordel at tænke ud af boksen, når det kommer til markedsføring. Guerilla marketing er en anderledes form for reklamestrategi, hvor der benyttes en utraditionel metode eller et overraskelsesmoment.

Skil dig ud fra mængden

Når det kommer til reklamestrategier, er det vigtigt for virksomhederne, at de skiller sig ud fra mængden, så de personer der oplever reklamen, vil blive påvirket af den. Guerilla marketing er en anderledes måde at markedsføre en virksomhed på. Det går ud på, at virksomheden bruger utraditionelle metoder eller et overraskelsesmoment og på den måde involverer målgruppen.

Det behøver ikke altid at være dyrt at skille sig ud fra mængden. Ideen er, at markedsføringen skal være anderledes og få folk til at fortælle om virksomheden til venner og familie. Markedsføringen kan altså også sagtens være små ting i hverdagen, der pludselig vækker opsigt, og får kunderne til at fortælle om episoden. Du kan læse mere om guerilla marketing på citrusmedia.dk. Her kan du blive klogere på, hvad guerilla marketing egentlig er, og du kan få vejledning til markedsføring af din virksomhed.

skille sig ud af mængden

Mulighederne med guerilla marketing

Der findes mange forskellige muligheder for at skille sig ud med guerilla marketing. Det er vigtigt at bruge sine kreative evner og tænke helt ud af boksen, når det kommer til markedsføringen. Det handler om at lave noget opsigtsvækkende, som får modtagerne til at fortælle historien videre til deres venner og familier.

Virksomheder kan for eksempel placere reklamer eller objekter forskellige steder, hvor det ikke var forventet at placere sådan en type reklame. Det handler altså om at overraske de mennesker, der går forbi. Det er derfor også vigtigt at tænke grundigt over, hvor reklamerne placeres. Desuden kan virksomheder også placere forskellige reklamer rundt i bybilledet, hvor gaden er med til at danne rammen for reklamen.

Virksomheder kan også benytte sig af det, der kaldes undercover marketing. Her kan de for eksempel hyre kendte eller skuespillere, der klæder sig ud og går ud blandt befolkningen, mens de bliver filmet. På et tidspunkt afslører de så, hvem de er, og det kan skabe et stort overraskelsesmoment. Det er heller ikke dyrt at investere i klistermærker. Virksomhederne kan være kreative og tænke ud af boksen for at bruge klistermærkerne på en sjov og opsigtsvækkende måde.

Med målgruppen for øje

Guerilla marketing er med til at skabe omtale for en virksomhed. Virksomhederne skal først og fremmest være klar til at tænke ud af boksen for at lave opsigtsvækkende markedsføring. Når det så er sagt, så er det aldrig til at forudse, hvordan målgruppen vil reagere. Virksomheden kan sagtens have haft til formål at skabe opmærksomhed omkring et produkt, men i sidste ende er det modtageren, der afgør, hvor meget omtale markedsføringen får.