Er du leder i en virksomhed eller lignende i København, som benytter sig af interne IT-systemer, eller som gerne vil have et system op at køre? For de ansatte, der i forvejen arbejder for virksomheden, ville det være dumt at bruge for meget tid på dette.

Derfor kan det være en god idé at hyre hjælp ude fra, fra et lokalt sted som københavnske Zwable. På den måde kan du og dine ansatte fokusere på det, I har størst kompetencer inden for.

Brug kompetencerne bedst muligt

Det er ren logik, at man får mest ud af ansatte, hvis man sørger for at anvende deres kompetencer inden for det, som de omhandler. At sætte en sælger eller produktudvikler til at opdatere et computersystem ville ikke være den bedste måde at udnytte deres tid på.

Derfor er det en god idé at have nogen, hvis specifikke job er at holde styr på de interne IT-systemer. På den måde kan man nemlig sørge for at udvikle deres kompetencer inden for netop dette felt, og give dem kurser i netop den software, I benytter jer af.

Har virksomheden det rette format, kan det måske give mening at fastansætte en eller flere IT-medarbejdere, hvis primære opgave bliver det interne system. Så kan alle de andre ansatte henvende sig til denne eller disse personer, hver gang der er noget IT-relateret, som de er i tvivl om.

Det er dejligt at vide, at man har IT-folk i ryggen, hvis man bliver i tvivl om noget. Ellers kan de ansatte let komme til at sidde og rode med deres egne computere. Denne praktiske opgave er ikke en del af deres jobbeskrivelse, og derfor ville det være bedst, hvis de ansatte vidste, at de trygt kunne overlade disse opgaver til nogle andre.

it udvikler

IT-systemer har stor betydning

Naturligvis er det dog ikke sikkert, at det umiddelbart giver mening at fastansætte en person specifikt til at stå for den interne IT. Det er netop derfor, det er så smart, at man kan hyre hjælp ind udefra, der ikke behøver at arbejde fast, men som blot kan komme ind en gang i mellem og hjælpe, hvis der er problemer med noget.

Hvis et nyt program skal installeres på alle computere, kan det være rart at have en ekspert udefra, der ved, nøjagtigt hvordan det fungerer, og hvordan, man skal gøre, og som hurtigt kan komme forbi, fordi de selv holder til i området omkring København. Ligeledes kan det være befriende at få hjælp til oprydning, vedligeholdelse og opdateringer af programmer og systemer.

Når der er så mange firmaer i dag, der beskæftiger sig med IT-support, er det naturligvis et tegn på, at erhvervsverden har ændret sig markant i de sidste 20 år. I dag findes der stort set ikke en virksomhed, der ikke er tilstede på internettet, og på samme måde er det de færreste, der ikke har deres eget IT-system.

Dét at IT er så tilstedeværende i erhvervsverden generelt er positivt, fordi det gør, at der også er masser af folk til at hjælpe med at køre det. Derfor giver det ikke længere mening, at de ansatte selv skal stå for support.